П’єр Карден – жива легенда високої моди

«Для того, щоб стати кутюр’є, ним потрібно народитися.» – П’єр Карден

П’єр Карден – це людина, яка вдало поєднала у собі талант дизайнера та бізнесмена. Він один з тих, хто перетворив створення одягу у мистецтво. Мода – це його любов, його життя, його наркотик. А його моделі можна назвати живими картинами.

Початок історії

За походженням Карден є італійцем, але все життя він живе у Франції. Саме тому фахівці говорять, що всім його колекціям притаманна французька витонченість, а також сміливість та інноваційність італійської школи.

П’єр народився 7 липня 1922 року неподалік від Венеції в італійському місті Тревізо. Свою дизайнерську кар’єру маестро розпочав як театральний художник. У 1946 році він створив костюми для стрічки Жана Кокто «Красуня і чудовисько», а з 1947 року працював в ательє у Крістіана Діора, саме тоді коли він презентував післявоєнний образ жінки – «New Look».

Діор всіляко підтримував Кардена навіть тоді, коли той пішов від відомого дизайнера, щоб розпочати свою власну справу. Саме завдяки Діору, він став справжнім маестро, вважає Карден.

“Одяг, що я створюю, – це одяг для ще не існуючого життя, для завтрашнього дня.” – П’єр Карден

У 1950 році П’єр Карден заснував власний Будинок Моди – «Pierre Cardin» і вже у 1951 році представив свою першу колекцію. Важко сказати, що Карден використовував образи підхоплені у роботі з Діором, навіть навпаки: він віддавав перевагу абстрактному та геометричному дизайну.

В 1957 році Карден став членом Синдикату високої моди й представив повну колекцію одягу з 120 моделей, якість, вишуканість та оригінальність яких привернули вимогливу публіку.

Модна революція та перша у світі чоловіча колекція

Перш за все, П’єр Карден увійшов в історію як творець нової, молодіжної моди епохи сексуальної революції. У 1960 році Карден порушує всі можливі межі світу моди скандальним та геніальним вчинком – він створює першу колекцію чоловічого одягу. Що цікаво, раніше колекцій для чоловіків ще ніхто не шив.

Після нововведень у чоловічу моду Карден пішов далі та запропонував молодим жінкам носити короткі трапецієподібні сарафани, легінси, а високі лакові чоботи-панчохи на платформі поєднувати з міні та водолазкою.

Маестро одягав прекрасних жінок планети: Бріджит Бардо, Софі Лорен, Джекі Кеннеді, Марлен Дітріх, Бьянку Джаггер і Жанну Моро, яка часто фотографувалася у його «космічних» сукнях.

У 1959 році Карден провів показ в універмазі Printemps на бульварі Осман, головній вулиці «великих магазинів» Парижа. Члени синдикату модельєрів були розгнівані та позбавили його членства. Адже перемістивши дефіле в універмаг, Карден, на їхню думку, дискредитував високу моду. Ця подія поклала початок напряму «pret-a-porter» – більш дешевого й масового одягу для звичайних людей, ніж одяг «haute couture», доступного тільки еліті суспільства.

«Істинний талант повинен супроводжуватися елементами шоку. 30 років тому я зробив панчохи чорного кольору, і всі вирішили, що вони потворні. А тепер ці панчохи стали класичними.» – П’єр Карден

Окрім того, Карден придумав нову схему поширення одягу під своїм ім’ям: модні новинки, зшиті з хороших, але недорогих матеріалів, він продавав через той же універмаг Printemps. Це призвело до появи у 70-х сучасної системи ліцензування та продажу імені бренду для виробництва продукції.

Особливості бренду

У своїй творчості Карден дотримується геометричного стилю. Створюється враження, що Карден просто фанатично прив’язаний до кіл, квадратів та спіралей. Маестро полюбляє одягати свої моделі у витончені широкі пальта, довгі вільні плащі, що нагадують королівські мантії.

Особливу роль у моделях Кардена відіграють тканини. Маестро надає превагу трикотажу, еластику, шифону й вінілу. Колись критики називали Кардена “бароном шовку” за пристрасть до цього вишуканого матеріалу.

Для останніх колекцій він знайшов нову оригінальну тканину, що зовні нагадує лакований каучук. Вона легка, водовідштовхуюча й, крім того, переливається всіма кольорами. Карден завжди віддавав перевагу яскравим та чистим кольорам.
Що цікаво, революціонер світової моди Карден запатентував понад 500 дизайнерських винаходів не тільки в області моделювання одягу, а й в архітектурі, на транспорті, у сфері реклами товарів та всякого роду видовищ.

Журнал Time назвав його «хитромудрим фанатиком», який примудрився написати своє ім’я буквально на всьому, «що можна прибити цвяхами, приклеїти, пришити, пригвинтити, прив’язати, розтиражувати».

Відтепер познайомитись з творчістю легендарного маестро ви можете у ТЦ «Роксолана», де нещодавно відкрився офіційний бутик бренду – «Pierre Cardin».